
Wyniki badań prowadzonych w obszarze preferencji i zachowań użytkowników Internetu na świecie powinny wywołać ostrzegawczy alarm w większości firm w Polsce. Również, a może przede wszystkim, wtedy, gdy opinii o firmie jest jeszcze niewiele, a wizerunek marki ma się dobrze. Zjawisko opinii w internecie jest jak tsunami – ilość i dynamika ich przybywania często zdają się być falą nie do zatrzymania. W obliczu poniżych wyników badań, wnikliwość niektórych opinii, ich język i waga poruszanych spraw mogą powodować podobne zniszczenia w firmie jak, zazwyczaj spokojna, woda w oceanie. Pisanie nieprawdy, naruszanie prawa czy dobrych obyczajów to niektóre konsekwencje tego żywiołu, którym warto zapobiec zarządzając wizerunkiem firmy – monitorując, zmieniając, kreując i chroniąc markę oraz jej dobrą opinię.
✔ 80% internautów sprawdza osoby lub firmy, z którymi planuje współpracę, również w zakresie opinii o pracodawcy.
✔ 70% osób ufa rekomendacjom nieznanych osób w internecie. Efekt ten wzmacniają wspólni znajomi, powiązani z firmą lub marką
✔ 75% twierdzi, że nie skorzysta z oferty firmy posiadającej złą reputację, o której świadczą negatywne opinie w Internecie.
✔ 80% ludzi wierzy wynikom Google i uważa, że oddają rzeczywisty sytuację na danym rynku / w danej branży.
Jak zacząć zarządzać wizerunkiem firmy w internecie?
W skali internetu nawet największa firma jest tylko łódką na oceanie. Jej kapitan nie przełamie fali sam, ale może odpowiednio ustawić żagle do wiatru. Ponieważ w przeciwieństwie do tsunami, zjawisko opinii w internecie jest długofalowe, warto mieć u boku dobrego nawigatora, a w ręce opracowane wspólnie z nim plany i procedury. Niezwykle ważna jest również systematyka, konsekwencja i dobra znajomość prawa.
Z BrandPRO pracę nad przywróceniem firmie sterów nad opiniami w internecie rozpoczynasz od solidnego audytu wizerunkowego. Takie badanie uwzględnia stan reputacji w internecie: firmy, jej marki, właścicieli i pracowników. Dla lepszej, szerszej perspektywy otrzymujesz zestawienie opinii w podziale na jej adresatów, nacechowanie (pozytywne/negatywne/neutralne), rodzaj oraz treść.
Przygotowany dokument strategii wizerunkowej zawiera podsumowanie audytu, wzorce pożądanych opinii oraz wskazania konkretnych działań wartych podjęcia w celu poprawy i kreowania pozytywnego wizerunku firmy w internecie. Stanowi podstawę do wejścia na drogę wykreowania pozytywnej reputacji firmy.


1. Monitorowanie marki
- Permanentna analiza wyrażeń związanych z marką,
ofertą i pracownikami firmy - Prezentacja najważniejszych wzmianek przez pryzmat
rodzaju i nacechowania - Przesyłanie informacji o wszystkich nowych wpisach, kluczowych
dla wizerunku i sprzedaży firmy - Rekomendacje dotyczące poszczególnych odnotowanych
zdarzeń i ich trendów - Dostępny on-line katalog wszystkich analizowanych opinii, wraz z określeniem ich nacechowania
2. Ochrona wizerunku
- Reagowanie na negatywne opinie w internecie
- Rozpatrywanie każdej negatywnej opinii w kontekście zgodności
z przepisami prawa oraz regulaminami konkretnych stron w sieci - Konsultacje z administratorami stron internetowych
zawierających opinie - Konsultacje prawne oraz koordynacja prac kancelarii prawnej
na etapie przedsądownego, polubownego postępowania - Analiza źródeł pochodzenia negatywnych opinii
- Usuwanie wyników Google, które wpływają w niekorzystny sposób na reputację marki, jej właścicieli czy pracowników
3. Budowanie wizerunku
- Kreowanie opinii w internecie przez stymulowanie i kontrolowanie dyskusji na kluczowych dla branży i firmy forach i portalach internetowych
- Budowa kontekstu do pozytywnej dyskusji o marce,
jej atutach i wyróżnikach - Budowanie wizerunku pracowników i pośrednio wizerunku firmy poprzez udzielanie odpowiedzi na merytoryczne pytania zadawane na forach, dotyczące usług wchodzących w zakres oferty firmy
- Świadome budowanie kontekstu umożliwiającego zdobywanie nowych klientów
- Bieżące wsparcie konsultanta BrandPRO dla reprezentantów usług, którzy będą przejmowali komunikację z zainteresowanymi osobami i w razie możliwości otwierali proces sprzedaży / rekrutacji
Znikają opinie niezgodne z prawdą, prawem, regulaminami stron. Znikają wyniki Google, które Tobie nie odpowiadają
Dyskusja w kluczowych miejscach w sieci tworzy możliwość do pokazania firmy, jej pracowników i usług z pozytywnej strony
Wykorzystujesz obecność na forach i portalach internetowych jako swój atut; Twoja firma przechodzi z defensywy do ofensywy
Wokół marki tworzy się pozytywny “szum”, co wpływa pozytywnie zarówno na klientów, partnerów biznesowych jak i pracowników
Wspierasz pozycjonowanie stron dzięki przyjazności wpisów dla wyszukiwarek i tworzeniu setek powiązań pomiędzy miejscami w sieci
Jesteś gotów na ewentualne ataki konkurentów lub kryzys wizerunku w oczach klientów – masz potencjał procesy szybkiego reagowania
ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM – Na start | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Audyt wizerunku | |||
Analiza |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Raport | |||
Rekomendacje | |||
Strategia wizerunkowa | |||
Konsultacje z przedstawicielami firmy | ✓ | ✓ | ✓ |
Dokument strategii wizerunkowej | ✓ | ✓ | ✓ |
Wzorce opinii o firmie | ✓ | ✓ | |
Prezentacja wdrożeniowa | ✓ | ||
Cena (netto): |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Pakiet zarządzanie wizerunkiem – na start | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Czas realizacji | do 3 dni | do 4 dni | do 5 dni |
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM – Na co dzień | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Monitoring | |||
Monitoring internetu | ✓ | ✓ | ✓ |
Archiwum wpisów | ✓ | ✓ | ✓ |
Raporty | ✓ | ✓ | |
Konsultacje | ✓ | ||
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Ochrona wizerunku | |||
Współpraca z portalami i blogami | ✓ | ✓ | ✓ |
Komunikacja z autorami wpisów | ✓ | ✓ | |
Usuwanie wyników wyszukiwania | ✓ | ||
Pomoc prawna |
do dyspozycji współpracujące kancelerie prawne
|
||
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Budowa wizerunku | |||
Wsparcie marki | ✓ | ✓ | ✓ |
Wsparcie sprzedaży | ✓ | ✓ | ✓ |
Wsparcie pozycjonowania | ✓ | ✓ | |
Wsparcie rekrutacji | ✓ | ||
Cena (netto) |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Pakiet zarządzanie wizerunkiem – na co dzień | miniPRO | optiPRO | maxiPRO |
Cena (netto) / miesiąc |
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
Zapytaj o cenę
|
w sprawie wdrożenia
usługi zarządzania
wizerunkiem.
