Zarządzanie wizerunkiem
Oferta budowania wizerunku oraz ochrony opinii na temat marki i firmy w Internecie

Wyniki badań prowadzonych w obszarze preferencji i zachowań użytkowników Internetu na świecie powinny wywołać ostrzegawczy alarm w większości firm w Polsce. Również, a może przede wszystkim, wtedy, gdy opinii o firmie jest jeszcze niewiele, a wizerunek marki ma się dobrze. Zjawisko opinii w internecie jest jak tsunami – ilość i dynamika ich przybywania często zdają się być falą nie do zatrzymania. W obliczu poniżych wyników badań, wnikliwość niektórych opinii, ich język i waga poruszanych spraw mogą powodować podobne zniszczenia w firmie jak, zazwyczaj spokojna, woda w oceanie. Pisanie nieprawdy, naruszanie prawa czy dobrych obyczajów to niektóre konsekwencje tego żywiołu, którym warto zapobiec zarządzając wizerunkiem firmy – monitorując, zmieniając, kreując i chroniąc markę oraz jej dobrą opinię.

✔ 80% internautów sprawdza osoby lub firmy, z którymi planuje współpracę, również w zakresie opinii o pracodawcy.

✔ 70% osób ufa rekomendacjom nieznanych osób w internecie. Efekt ten wzmacniają wspólni znajomi, powiązani z firmą lub marką

✔ 75% twierdzi, że nie skorzysta z oferty firmy posiadającej złą reputację, o której świadczą negatywne opinie w Internecie.

✔ 80% ludzi wierzy wynikom Google i uważa, że oddają rzeczywisty sytuację na danym rynku / w danej branży.

Jak zacząć zarządzać wizerunkiem firmy w internecie?

W skali internetu nawet największa firma jest tylko łódką na oceanie. Jej kapitan nie przełamie fali sam, ale może odpowiednio ustawić żagle do wiatru. Ponieważ w przeciwieństwie do tsunami, zjawisko opinii w internecie jest długofalowe, warto mieć u boku dobrego nawigatora, a w ręce opracowane wspólnie z nim plany i procedury. Niezwykle ważna jest również systematyka, konsekwencja i dobra znajomość prawa.

Z BrandPRO pracę nad przywróceniem firmie sterów nad opiniami w internecie rozpoczynasz od solidnego audytu wizerunkowego. Takie badanie uwzględnia stan reputacji w internecie: firmy, jej marki, właścicieli i pracowników. Dla lepszej, szerszej perspektywy otrzymujesz zestawienie opinii w podziale na jej adresatów, nacechowanie (pozytywne/negatywne/neutralne), rodzaj oraz treść.

Przygotowany dokument strategii wizerunkowej zawiera podsumowanie audytu, wzorce pożądanych opinii oraz wskazania konkretnych działań wartych podjęcia w celu poprawy i kreowania pozytywnego wizerunku firmy w internecie. Stanowi podstawę do wejścia na drogę wykreowania pozytywnej reputacji firmy.

Możliwości zarządzania opiniami we współpracy z BrandPRO

1. Monitorowanie marki

  • Permanentna analiza wyrażeń związanych z marką,
    ofertą i pracownikami firmy
  • Prezentacja najważniejszych wzmianek przez pryzmat
    rodzaju i nacechowania
  • Przesyłanie informacji o wszystkich nowych wpisach, kluczowych
    dla wizerunku i sprzedaży firmy
  • Rekomendacje dotyczące poszczególnych odnotowanych
    zdarzeń i ich trendów
  • Dostępny on-line katalog wszystkich analizowanych opinii, wraz z określeniem ich nacechowania

2. Ochrona wizerunku

  • Reagowanie na negatywne opinie w internecie
  • Rozpatrywanie każdej negatywnej opinii w kontekście zgodności
    z przepisami prawa oraz regulaminami konkretnych stron w sieci
  • Konsultacje z administratorami stron internetowych
    zawierających opinie
  • Konsultacje prawne oraz koordynacja prac kancelarii prawnej
    na etapie przedsądownego, polubownego postępowania
  • Analiza źródeł pochodzenia negatywnych opinii
  • Usuwanie wyników Google, które wpływają w niekorzystny sposób na reputację marki, jej właścicieli czy pracowników

3. Budowanie wizerunku

  • Kreowanie opinii w internecie przez stymulowanie i kontrolowanie dyskusji na kluczowych dla branży i firmy forach i portalach internetowych
  • Budowa kontekstu do pozytywnej dyskusji o marce,
    jej atutach i wyróżnikach
  • Budowanie wizerunku pracowników i pośrednio wizerunku firmy poprzez udzielanie odpowiedzi na merytoryczne pytania zadawane na forach, dotyczące usług wchodzących w zakres oferty firmy
  • Świadome budowanie kontekstu umożliwiającego zdobywanie nowych klientów
  • Bieżące wsparcie konsultanta BrandPRO dla reprezentantów usług, którzy będą przejmowali komunikację z zainteresowanymi osobami i w razie możliwości otwierali proces sprzedaży / rekrutacji
Co zyskujesz?
Dokładną, aktualną, podaną w przejrzysty sposób wiedzę na temat opinii o firmie i marce w internecie
Znikają opinie niezgodne z prawdą, prawem, regulaminami stron. Znikają wyniki Google, które Tobie nie odpowiadają
Dyskusja w kluczowych miejscach w sieci tworzy możliwość do pokazania firmy, jej pracowników i usług z pozytywnej strony
Wykorzystujesz obecność na forach i portalach internetowych jako swój atut; Twoja firma przechodzi z defensywy do ofensywy
Wokół marki tworzy się pozytywny “szum”, co wpływa pozytywnie zarówno na klientów, partnerów biznesowych jak i pracowników
Wspierasz pozycjonowanie stron dzięki przyjazności wpisów dla wyszukiwarek i tworzeniu setek powiązań pomiędzy miejscami w sieci
Jesteś gotów na ewentualne ataki konkurentów lub kryzys wizerunku w oczach klientów – masz potencjał procesy szybkiego reagowania


ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM – Na start miniPRO optiPRO maxiPRO
Audyt wizerunku
Analiza
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Raport
Rekomendacje
Strategia wizerunkowa
Konsultacje z przedstawicielami firmy
Dokument strategii wizerunkowej
Wzorce opinii o firmie
Prezentacja wdrożeniowa
Cena (netto):
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę

Pakiet zarządzanie wizerunkiem – na start miniPRO optiPRO maxiPRO
Czas realizacji do 3 dni do 4 dni do 5 dni
Cena (netto)
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę

ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM – Na co dzień miniPRO optiPRO maxiPRO
Monitoring
Monitoring internetu
Archiwum wpisów
Raporty
Konsultacje
Cena (netto)
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę

Ochrona wizerunku
Współpraca z portalami i blogami
Komunikacja z autorami wpisów
Usuwanie wyników wyszukiwania
Pomoc prawna
do dyspozycji współpracujące kancelerie prawne
Cena (netto)
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Budowa wizerunku
Wsparcie marki
Wsparcie sprzedaży
Wsparcie pozycjonowania
Wsparcie rekrutacji
Cena (netto)
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Pakiet zarządzanie wizerunkiem – na co dzień miniPRO optiPRO maxiPRO
Cena (netto) / miesiąc
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę
Zapytaj o cenę

Wybrani klienci
Zapraszam do kontaktu
w sprawie wdrożenia
usługi zarządzania
wizerunkiem.
Wojciech Pasterski
+48 505 445 955
wojciech.pasterski@brandpro.pl
Formularz kontaktowy


 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?