Witaj na stronie BrandPRO
Cele biznesowe mikro, małych i średnich firm spotykają tu doświadczenie i wiedzę zespołu ekspertów brandingu - kreacji i promocji marki.
Klikając Branding zapoznasz się z naszym podejściem, wyróżnikami i zakresem usług: Analiza, Strategia, Marka, Identyfikacja, Strona, Tekst, Film, Społeczność, Wizerunek, Reklama.
Z lewej strony znajdziesz blog pełen inspiracji dla rozwoju Twojego biznesu a tutaj: Kontakt.
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmyKategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Newsletter
Wizerunek marki
Wizerunek marki to sposób postrzegania marki przez jej odbiorców. To zestaw skojarzeń i przekonań, które są powiązane z daną marką. Jak firmy mogą wpływać na te skojarzenia, aby wykreować pożądany wizerunek marki?
Na początek zwróćmy uwagę na to, dlaczego wizerunek marki jest tak ważny.
Percepcja usług profesjonalnych najczęściej opiera się na percepcji marki, którą te usługi są firmowane. Przyczyną tego zjawiska jest efekt aureoli, który w psychologii jest opisywany w następujący sposób:
„Efekt aureoli to tendencja do automatycznego, pozytywnego lub negatywnego przypisywania cech osobowościowych na podstawie pozytywnego lub negatywnego wrażenia.” (via Wikipedia)
Ta definicja tyczy się głównie postrzegania osób, jednak również świetnie się sprawdza w przypadku marek czy usług.
Wizerunek Twojej marki ma i zawsze będzie mieć wpływ na to, co potencjalny klient będzie myśleć o Twojej ofercie.
Wizerunek marki to nie zlepek przypadkowych myśli i skojarzeń. To całościowe wrażenie, składające się z kilku podstawowych elementów:
- przekonania na temat produktu lub usługi (np. „Komputery Apple są nowoczesne”),
- emocje, które wiążą się z daną marką (np. uczucie motywacji związane z marką Nike),
- wartości, które są kojarzone z marką (np. Volvo = bezpieczeństwo),
- osobiste doświadczenia związane z produktem lub usługą (lub doświadczenia znajomych, jeśli sami nie mieliśmy okazji skorzystać z oferty firmy).
Jednym z najważniejszych zadań dobrego przedsiębiorcy jest kreowanie tego wizerunku świadomie, na wszystkich wymienionych płaszczyznach.
W końcu klient nie kupuje samej usługi, ale cały obraz, który jest z nią związany. Klient kupuje wizję lepszej przyszłości. Kupuje pozytywne emocje, które staną się częścią jego życia. Kupuje wspomnienia, które będzie ze sobą nosił przez wiele następnych lat.
Jak w odpowiedni sposób zaprezentować swoją markę odbiorcom? Cały proces sprowadza się do poznania własnej grupy docelowej od podszewki. Jeśli będziesz znać potrzeby i pragnienia Twoich potencjalnych klientów, będziesz mógł zaprezentować im kompletny i spójny obraz marki osadzonej w świecie, który jest dla nich atrakcyjny.
To długotrwały proces, który musi się zacząć od poznania klientów i zadania sobie pytania: „Jak chcę, aby moja marka była postrzegana?”
W praktyce budowanie spójnego wizerunku marki wiąże się między innymi z przeprowadzaniem zintegrowanych kampanii marketingowych, które mają wspólne cechy, wspólny motyw, lub są jedną całością (mogą tworzyć historię lub zawierać tych samych bohaterów, jak np. Serce i Mózg w reklamach Orange).
Na koniec, warto pamiętać, że dobry wizerunek marki zwiększa motywację potencjalnego klienta do wejścia z nią w kontakt, ale też zwiększa oczekiwania wobec promowanej usługi. Dlatego tworzenie bardziej atrakcyjnego wizerunku musi iść w parze ze zwiększaniem jakości tego, co sprzedaje przedsiębiorstwo.
Dobra jakość usług sama w sobie pracuje na dobry wizerunek marki, bo w tym przypadku nośnikiem tego wizerunku jest realne doświadczenie.
Podobne wpisy:

Wojciech Pasterski
Do kreowania marek klientów i zarządzania BrandPRO podchodzi przez pryzmat dziesięcioletniego doświadczenia brandingowego. Na bazie zainteresowań związanych z kreowaniem marek - psychologią społeczną, neurolingwistyką i aksjologią - stosuje i rozwija autorską metodologię brandingu. Specjalizuje się w opracowywaniu strategii marek i projektowaniu jej elementów (nazwy, sloganu, typografii, logo) a także tworzeniu strategii i planów marketingowych.
-
Mikołaj Lech | Znaki Towarowe Blog
-
Karolina