Każdy pragnie, aby jego marka była widoczna w sieci. Co zatem zrobić, aby dotarła ona do szerokiego grona odbiorców stosunkowo niskim kosztem? Postaw na kampanię SEO wspomaganą działaniami w social media!
Kiedyś strategie SEO oparte były o katalogi oraz treści nasycone słowami kluczowymi. Obecnie wpływ na pozycjonowanie mają również media społecznościowe. Na ich podstawie wyszukiwarki oceniają, czy dana treść jest wartościowa, czy też nie. Im większe zaangażowanie płynie od fanów, im bardziej doceniają oni treści, tym większa jest szansa, że strona powędruje wysoko na liście wyszukiwania. Doskonale sprawdza się tutaj Google+, który zapewnia pierwszeństwo w pozycjonowaniu. Jeśli udostępniane przez Ciebie treści zdobędą dużą ilość plusów, Google zaindeksuje je w pierwszej kolejności.
Jeżeli w swoich kanałach zebrałeś już grono fanów, pomyśl o nich jako o osobach „podających dalej” Twoje treści. Użytkownicy, do których kierujesz komunikację niekoniecznie muszą być potencjalnymi klientami. Istotne jest, aby wokół strony internetowej powstawało zainteresowanie, aby na każdym kroku zwiększała ona swój zasięg.
Daj internautom możliwość poznania siebie i ułatw im proces dzielenia się Twoją profesjonalną treścią. Jak możesz to zoptymalizować?
- Twórz wartościowe treści i na bieżąco umieszczaj je na stronie www
- Publikuj i promuj content pochodzący ze strony internetowej
- Zachęcaj do udostępniania treści z fanpage’a oraz poziomu strony internetowej (więcej w artykule: www lubi social media)
- Kontroluj, ile osób odwiedza stronę www za pośrednictwem social media. Z pomocą tych danych zweryfikujesz, czy podejmowane aktywności przynoszą efekty
Wpływ mediów społecznościowych na kampanie SEO w czytelny sposób odzwierciedla poniższa infografika z Pinteresta:ZapiszValeria LandivarValeria LandivarSocial SEO