Witaj na stronie BrandPRO
Do Twojej dyspozycji są ekspercka wiedza oraz profesjonalne rozwiązania nadające dynamiki i skuteczności procesom kreacji oraz promocji marki osobistej / firmy / produktu / usługi.
Prezentujemy i wdrażamy efektywne strategie i skuteczne narzędzia w obszarze brandingu oraz marketingu, pracujące na sukces klientów BrandPRO i marek na całym świecie. Zapraszamy do kontaktu i współpracy!
Kategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmy
Newsletter
Kategorie wpisów
- Analiza rynku (15)
- Branding (111)
- Definicja (19)
- Identyfikacja wizualna (38)
- Kreacja marki (66)
- marketing online (3)
- Media społecznościowe (53)
- Personal branding (1)
- Pisanie tekstów (17)
- Plan marketingowy (5)
- Produkcja filmowa (8)
- Promocja marki (40)
- Strategia marki (33)
- Tworzenie stron (17)
- Zarządzanie wizerunkiem (46)
Tagi
analityka internetowa brand branding budowa marki dane marketingowe Facebook facebook ads fanpage na facebooku Google+ identyfikacja wizualna infografika Instagram kreowanie wizerunku księga znaku Linkedin logo firmy logotyp marka marketing treści media społecznościwe naming nazwa dla firmy nazwa firmy nazwy firm optymalizacja strony personal branding Pinterest prowadzenie fanpage rebranding seo slogan social marketing social media strategia marki strona internetowa teksty seo tożsamość marki Twitter tworzenie marki wartości marki wizerunek marki Youtube zarządzanie marką zarządzanie wizerunkiem zmiana nazwy firmy
Jak zarejestrować znak towarowy?
Przedsiębiorcy decydują się na rejestrację znaku w Urzędzie Patentowym Rzeczpospolitej Polskiej, aby uzyskać wyłączne prawo do swojej marki. Zanim jednak proces rejestracji się rozpocznie, składający wniosek musi wybrać zgłaszany znak. Może to być znak słowny, słowno-graficzny, sama grafika itd.
Kolejnym ważnym etapem jest określenie grupy towarów/usług, dla których zgłaszany jest znak. W tym celu, sporządza się specjalny wykaz. Aby uniknąć późniejszych nieporozumień i sporów o znak towarowy, zaleca się używanie nieco szerszych pojęć, np. “meble ogrodowe” – “meble” lub “płyty gipsowe” – “materiały budowlane”.
Następną czynnością jest złożenie wniosku w Urzędzie Patentowym wraz z wymagana opłatą. Aby zmniejszyć koszty całego procesu, istnieje możliwość wcześniejszego skonsultowania znaku z rzecznikiem patentowym, który dokładnie zbada szanse uzyskania dla niego ochrony prawnej. W sytuacji, gdy owa ochrona jest niemożliwa, kosztów związane ze złożeniem samego wniosku nie zostaną poniesione.
Po zgłoszeniu znaku do rejestracji, następuje proces weryfikacyjny, który dokonywany jest przez Urząd Patentowy. Nierzadko wymagane jest wprowadzanie poprawek do wyżej wspomnianego wykazu towarów i usług. Czas oczekiwania na ostateczną decyzję Urzędu wynosi od 12 do 16 miesięcy. W przypadku zatwierdzenia wniosku o rejestrację znaku, Urząd Patentowy wydaje tzw. warunkową decyzję. Polega ona na przyznaniu ochrony prawnej dla znaku towarowego w zamian za uiszczenie opłat: rejestracyjnej oraz za publikację, których wysokość uzależniona jest od ilości tzw. klas nicejskich, do których sklasyfikowano wybrane towary/usługi.
Podobne wpisy:

Bartosz Fert
Aplikant rzecznikowski. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Podyplomowe Studium Prawa Autorskiego, Wydawniczego i Prasowego Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kurs własności intelektualnej i handlu zagranicznego w ramach krakowskiego programu waszyngtońskiej Columbus School of Law.
-
Ania M.
-
Sammanta