



Outlet Spożywczy
Analiza popytu
Badanie obejmowała analiza haseł wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników Internetu. Analiza została przeprowadzona pod kątem wyszukiwania banków żywności, hurtowni i sklepów związanych ze sprzedażą produktów spożywczych, podmiotów zajmujących się utylizacją żywności i podmiotów sprawujących działania CSR w Polsce (zbiórki żywności, ruchy ekologiczne itp.).
Analiza konkurencji
Wyniki analizy pokazały kontekst, w jakim występuje usługa w Internecie. Klient otrzymał informację, w jakim otoczeniu w wynikach wyszukiwania pojawia się jego firma, jaką pozycję zajmuje względem konkurencji i do jakich technik promocyjnych uciekają się jego biznesowi rywale.
Strategia marki
Stworzona strategia marki określiła tożsamość marki Outlet Spożywczy, wzmocnioną przez cele spójne z kulturą organizacyjną firmy, jej wartościami oraz wizją. U podstaw stworzenia strategii marki leżało określenie czynników i przewag konkurencyjnych, propozycji wartości oraz osobowości marki.
Plan marketingowy
Na bazie warsztatów strategicznych powstał rozbudowany plan marketingowy porządkujące działania marketingowe w czasie. Plan marketingowy dla Outletu Spożywczego zawiera wszystkie skuteczne w branży obszary działań promocyjnych on-line i off-line. Każdy obszar został podzielony na konkretne kroki, które zostały przypisane do osób za niego odpowiedzialnych oraz oszacowany pod względem kosztów w skali roku.
Kreacja
Zadaniem naszego zespołu było stworzenie spójnych i perfekcyjnie opracowanych narzędzi wizualnych i językowych marki – sloganu, logo, czcionek, indywidualnej palety kolorów oraz komunikatów – opisujących markę Outlet Spożywczy i jej kluczowe przewagi.
Identyfikacja wizualna
Stworzyliśmy kompletną identyfikację wizualną, odpowiadającą na potrzeby klienta i spójną z zaproponowanymi narzędziami marki. Ponadto zaprojektowaliśmy dedykowane grafiki, które są wykorzystywane na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. W skład projektu identyfikacji wizualnej weszły następujące elementy:
- listownik,
- wizytówki,
- teczka,
- koperty,
- szablon prezentacji,
- naklejki,
One page
Na potrzeby prezentacji idei i funkcjonalności platformy Outletu Spożywczego stworzyliśmy atrakcyjny wizualnie one page.
Materiały graficzne:
Zgodnie z działaniami opisanymi w planie marketingowym Outletu Spożywczego, przygotowaliśmy graficzne materiały promocyjne:
- bannery promocyjne,
- certyfikaty,
- foldery,
- ulotkę,
Teksty
Marka Outlet Spożywczy zamówiła treści marketingowe na stronę internetową, materiały promocyjne oraz artykuły do mediów branżowych i ogólnopolskich, opisujące działanie platformy oraz przedstawiające problem marnowanie żywności w Polsce. Przygotowane treści skierowane były zarówno do producentów, jak i do odbiorców żywności o kończącej się dacie ważności.
Press kit
Marka Outlet Spożywczy chce uświadamiać społeczeństwo w kwestii marnowania żywności, dlatego zdecydowała się na przygotowanie profesjonalnego press kitu skierowanego do mediów branżowych. Stworzony projekt zawiera kluczowe informacje na temat Outletu Spożywczego i działania platformy oraz przedstawia ofertę współpracy z mediami.
Prezentacja multimedialna
Prezentacja multimedialna jest nowoczesną i przystępną formą przekazania najważniejszych informacji o firmie, marce lub produkcie. Przygotowana dla Outletu Spożywczego prezentacji obejmowała kluczowe instrumenty Marketing Mix i została stworzona w celu przedstawienia marki potencjalnym klientom, inwestorom lub partnerom.
Koncepcja filmu wizerunkowego
Plan marketingowy stworzony dla Outletu Spożywczego zakłada przygotowanie animacji. BrandPRO przygotowało koncepcję animacji przedstawiającej problem marnowania żywności, działanie platformy oraz korzyści dla dostawców i odbiorców żywności wynikających z używania internetowej giełdy żywności.
Media Społecznościowe
Stworzyliśmy kompleksowy plan rozwoju społeczności marki Outlet Spożywczy na Facebooku. Następnym krokiem było skonfigurowanie profilu, zaprojektowanie i wdrożenie szaty graficznej, kreacja grafik i contentu, optymalizacja kampanii reklamowych oraz ogólne zarządzanie fanpagem. Celem działań w mediach społecznościowych było budowanie świadomości i rozpoznawalności Outletu Spożywczego wśród potencjalnych klientów, społeczności zainteresowanej problemem marnowania żywności w Polsce. Działania w mediach społecznościowych miały również na celu stworzenie profesjonalnego wizerunku Outletu Spożywczego.