Outlet Spożywczy

 

Analiza popytu

Badanie obejmowała analiza haseł wpisywanych do wyszukiwarki Google przez użytkowników Internetu. Analiza została przeprowadzona pod kątem wyszukiwania banków żywności, hurtowni i sklepów związanych ze sprzedażą produktów spożywczych, podmiotów zajmujących się utylizacją żywności i podmiotów sprawujących działania CSR w Polsce (zbiórki żywności, ruchy ekologiczne itp.).

Analiza konkurencji

Wyniki analizy pokazały kontekst, w jakim występuje usługa w Internecie. Klient otrzymał informację, w jakim otoczeniu w wynikach wyszukiwania pojawia się jego firma, jaką pozycję zajmuje względem konkurencji i do jakich technik promocyjnych uciekają się jego biznesowi rywale.

Strategia marki

Stworzona strategia marki określiła tożsamość marki Outlet Spożywczy, wzmocnioną przez cele spójne z kulturą organizacyjną firmy, jej wartościami oraz wizją. U podstaw stworzenia strategii marki leżało określenie czynników i przewag konkurencyjnych, propozycji wartości oraz osobowości marki.

Plan marketingowy

Na bazie warsztatów strategicznych powstał rozbudowany plan marketingowy porządkujące działania marketingowe w czasie. Plan marketingowy dla Outletu Spożywczego zawiera wszystkie skuteczne w branży obszary działań promocyjnych on-line i off-line. Każdy obszar został podzielony na konkretne kroki, które zostały przypisane do osób za niego odpowiedzialnych oraz oszacowany pod względem kosztów w skali roku.

Kreacja

Zadaniem naszego zespołu było stworzenie spójnych i perfekcyjnie opracowanych narzędzi wizualnych i językowych marki – sloganu, logo, czcionek, indywidualnej palety kolorów oraz komunikatów – opisujących markę Outlet Spożywczy i jej kluczowe przewagi.

Identyfikacja wizualna

Stworzyliśmy kompletną identyfikację wizualną, odpowiadającą na potrzeby klienta i spójną z zaproponowanymi narzędziami marki. Ponadto zaprojektowaliśmy dedykowane grafiki, które są wykorzystywane na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. W skład projektu identyfikacji wizualnej weszły następujące elementy:

  • listownik,
  • wizytówki,
  • teczka,
  • koperty,
  • szablon prezentacji,
  • naklejki,

One page

Na potrzeby prezentacji idei i funkcjonalności platformy Outletu Spożywczego stworzyliśmy atrakcyjny wizualnie one page.

Materiały graficzne:

Zgodnie z działaniami opisanymi w planie marketingowym Outletu Spożywczego, przygotowaliśmy graficzne materiały promocyjne:

  • bannery promocyjne,
  • certyfikaty,
  • foldery,
  • ulotkę,

Teksty

Marka Outlet Spożywczy zamówiła treści marketingowe na stronę internetową, materiały promocyjne oraz artykuły do mediów branżowych i ogólnopolskich, opisujące działanie platformy oraz przedstawiające problem marnowanie żywności w Polsce. Przygotowane treści skierowane były zarówno do producentów, jak i do odbiorców żywności o kończącej się dacie ważności.

Press kit

Marka Outlet Spożywczy chce uświadamiać społeczeństwo w kwestii marnowania żywności, dlatego zdecydowała się na przygotowanie profesjonalnego press kitu skierowanego do mediów branżowych. Stworzony projekt zawiera kluczowe informacje na temat Outletu Spożywczego i działania platformy oraz przedstawia ofertę współpracy z mediami.

Prezentacja multimedialna

Prezentacja multimedialna jest nowoczesną i przystępną formą przekazania najważniejszych informacji o firmie, marce lub produkcie. Przygotowana dla Outletu Spożywczego prezentacji obejmowała kluczowe instrumenty Marketing Mix i została stworzona w celu przedstawienia marki potencjalnym klientom, inwestorom lub partnerom.

Koncepcja filmu wizerunkowego

Plan marketingowy stworzony dla Outletu Spożywczego zakłada przygotowanie animacji. BrandPRO przygotowało koncepcję animacji przedstawiającej problem marnowania żywności, działanie platformy oraz korzyści dla dostawców i odbiorców żywności wynikających z używania internetowej giełdy żywności.

Media Społecznościowe

Stworzyliśmy kompleksowy plan rozwoju społeczności marki Outlet Spożywczy na Facebooku. Następnym krokiem było skonfigurowanie profilu, zaprojektowanie i wdrożenie szaty graficznej, kreacja grafik i contentu, optymalizacja kampanii reklamowych oraz ogólne zarządzanie fanpagem. Celem działań w mediach społecznościowych było budowanie świadomości i rozpoznawalności Outletu Spożywczego wśród potencjalnych klientów, społeczności zainteresowanej problemem marnowania żywności w Polsce. Działania w mediach społecznościowych miały również na celu stworzenie profesjonalnego wizerunku Outletu Spożywczego.



 

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?