Kto by się spodziewał, że social media z takim impetem wejdą do obszaru marketingu usług medycznych? W dzisiejszym artykule spróbujemy poszukać powodów wielkiej fali social media, która wdarła się w działaność służby zdrowia. Przedstawimy najważniejsze korzyści jakie daje nam integracja social media z marketingiem usług medycznych.
Wydawałoby się, że pracownicy służby zdrowia to na tyle ważna grupa zawodowa i nie potrzebuje przywiązywać dużej wagi do sprzedaży swoich usług profesjonalnych. Nic bardziej mylnego. Stopniowa zmiana relacji lekarz – pacjent z paternalistycznej na konsumencką implikuje również zmiany w systemie spostrzegania nie tylko natury tej relacji (pacjent – klient), ale też podejścia do marketingu usług medycznych.
Co daje nam wykorzystanie social media w tym obszarze?
Jak donoszą badacze zza Oceanu, około 34% osób używa Twittera, bloga, Facebooka i innych portali społecznościowych w celu wyszukania specjalistycznych porad zdrowotnych oraz informacji o usługach medycznych. Dlatego jest to skuteczny sposób pozyskiwania nowych klientów.
Wplatając social media w działania marketingowe tym samym zyskujemy narzędzia, dzięki którym możemy dostarczać rzetelnych informacji na temat zdrowia.
Ponad 70% pacjentów korzysta z internetowych wyszukiwarek w celu pogłębienia wiedzy o stanie zdrowia i chorobach zarówno przed wizytą lekarską, jak i po. Poprzez dzielenie się swoją specjalistyczną wiedzą na temat zdrowego stylu życia, schorzeń, diagnostyki i leczenia zyskujemy sympatię społeczności internetowych i przeciwdziałamy szerzeniu się mało rzetelnych, pseudomedycznych informacji, co jest obecnie plagą w internecie.
Media społecznościowe dają nam również możliwość komunikacji przez 24 godziny na dobę, a co za tym idzie ciągłej interakcji z grupą docelową. Za pośrednictwem narzędzi social media jesteśmy w stanie sprawnie zarządzać upublicznianiem informacji. Ma to szczególne znaczenie w okresie klęsk żywiołowych i innych masowych tragedii. Na bieżąco podawany jest aktualny stan izby przyjęć (dostępna vs niedostępna), liczba łóżek, zapotrzebowanie na specjalistów itp.
Integracja mediów społecznościowych z marketingiem usług medycznych facylituje proces osiągania celów biznesowych danej organizacji. Jak widać na przykładzie usług medczynych nie sposób ominąć to zjawisko, bo social media są „na fali”. Warto dać się zanurzyć i skorzystać z dobrodziejstw narzędzi, które oferują. Są one odpowiedzią na aktualne potrzeby naszych grup docelowych, które nie odstępują na krok nowinek technologicznych i wyrażają gotowość do ciągłej interakcji z szerokim wachlarzem usług profesjonalnych.