6 narzędzi analitycznych przydatnych w marketingu

by anastazja

Przetwarzanie i analiza dużej ilości danych jest obecnie jednym z kluczowych zadań firm zajmujących się marketingiem. Na szczęście istnieją narzędzia, które nie tylko gromadzą informacje z różnych źródeł, ale także pomagają mierzyć efektywność naszych działań marketingowych. Poniżej znajdziesz 6 narzędzi analitycznych, które ułatwią Ci wykonywanie zadań mających na celu skuteczne wypromowanie Twojej marki.

1. PageSpeed Insights

Prace nad tworzeniem firmowej strony internetowej dobiegły końca? Zanim zostanie ona uruchomiona warto sprawdzić jej wydajność zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Dzięki narzędziu PageSpeed Insights w postaci wyniku mieszczącego się w zakresie od 0 do 100 (im wyższy wynik, tym lepszy) uzyskasz informacje o konfiguracji serwera, strukturze kodu HTML strony, a także korzystaniu z zewnętrznych zasobów. Przeprowadzając analizę strony internetowej, otrzymasz również sugestie, co należy na niej poprawić.
PageSpeed Insights

2. Google Analytics

Jeżeli dokładnie chcesz wiedzieć, co dzieje się na Twojej firmowej stronie internetowej, to korzystanie z tego narzędzia jest obowiązkowe. Wystarczy tylko zaimplementować kod śledzący na stronie www marki i uzyskasz dostęp, między innymi, do takich danych, jak liczba odwiedzających (zarówno nowych, jak i powracających), z jakich źródeł trafiają oni na Twoją stronę, ile czasu na niej spędzają, jaka podstrona bądź artykuł jest najbardziej poczytny oraz w jaki sposób realizowane są założone cele na stronie internetowej, np. zapisy użytkowników do newslettera. Sporo informacji, prawda?
Google Analytics

3. Screaming Frog

Dzięki temu desktopowemu narzędziu będziesz mógł ocenić budowę strony internetowej pod kątem SEO. Jeżeli zastanawiasz się, czy masz prawidłowo ustawione przekierowania, jaka jest liczba linków przychodzących do strony internetowej, czy nie występują błędy w adresach URL, jak długie są opisy tagów meta description lub czy w odpowiedni sposób stosowane są nagłówki H1, to narzędzie Screaming Frog jest idealne dla Ciebie.
dane marketingowe

4. Facebook Insights

Jeżeli prowadzisz firmowego fanpage’a, to Facebook Insights jest nieodzownym narzędziem w Twojej codziennej pracy. Dzięki przejrzyście przedstawionym statystykom dowiesz się, ile polubień zyskały publikowane posty np. w ciągu ostatnich dwóch tygodni, jaki mają zasięg, kiedy najlepiej jest publikować posty lub jakiego rodzaju wpisy (treść, zdjęcia, video) najbardziej angażują odbiorców.
Facebook Insights

5. Twitonomy

Twoja marka prowadzi działania marketingowe na Twitterze? Poddając analizie profil Twojej firmy, ale także konta konkurencji otrzymasz szczegółowe informacje na temat publikowanych tweetów oraz użytkowników, którzy śledzą Twój profil. Dzięki temu narzędziu dowiesz się między innymi, które tweety cieszyły się największą popularnością, jakie hashtagi stosowano w tweetach, w jakie dni i w jakich godzinach były publikowane tweety i wiele więcej.
Twitonomy

6. SentiOne

Chcesz dowiedzieć się, jaką opinię ma Twoja marka w Internecie? Korzystając z tego narzędzia, nie tylko będziesz mógł monitorować opinie o Twojej marce lub produkcie w mediach społecznościowych, na portalach informacyjnych czy blogach, ale także poznasz miejsca kluczowych dyskusji o Twojej firmie lub produktach, zidentyfikujesz liderów opinii o Twojej marce lub wykryjesz kryzysy w social media i Internecie.
SentiOne

Related Posts

Leave a Comment