Instagram stanowi istotny element układanki marketingu marki w mediach społecznościowych, a jego siła tkwi w oryginalnej opowieści wizualnej przedstawianej użytkownikom aplikacji.
Instagram to ponad 400 milionów aktywnych użytkowników z całego świata i ponad 80 milionów nowych treści wizualnych udostępnianych każdego dnia. Poniżej przedstawiam 6 najważniejszych działań, które pozwolą Ci prowadzić udany profil biznesowy na Instagramie.
Brand Moments – At the Center of Discovery from Instagram on Vimeo.
1. Zdefiniuj najważniejsze cele
Zastanów się i określ, dlaczego chcesz, aby Twoja marka zaistniała na Instagramie. Wyznacz sobie najważniejsze cele i poszczególne kroki, aby stopniowo je osiągnąć. Zdefiniuj grupę docelową oraz koncepcję contentu, którym chcesz się dzielić (wartości firmy, życie firmy od kuchni, produkty i usługi, realizacje, osiągnięcia).
2. Skonfiguruj i zoptymalizuj swój profil
Twoim pierwszym zadaniem jest stworzenie rozpoznawalnej nazwy profilu Twojej marki, tak aby użytkownicy nie mieli problemu z dotarciem do niego — najlepiej niech będzie to nazwa Twojej marki/firmy. Pamiętaj, że profil musi być publiczny, w ten sposób ułatwisz pozostałym możliwość obserwowania Twoich postów. Uzupełnij dokładnie wszystkie dane do swojego profilu, nie zapominając o podaniu linku do swojej strony www w opisie firmy — to zwiększy prawdopodobieństwo wejścia w witrynę bezpośrednio z profilu na Instagramie.
3. Twórz interesujące treści i inspiruj!
Uchyl rąbek tajemnicy i zdradź swoim followersom, jak wygląda dzień w Twojej firmie. Twórz różnorodne posty i nie popadaj w rutynę. Przedstaw swoich pracowników, produkty, ważne wydarzenia z życia firmy. Nie zapomnij zaserwować obserwującym Twój profil dawki humoru i nie bój się publikować spontaniczne treści wychodzących niekiedy poza napięte struktury firmy. Nic bardziej nie przyciąga i nie angażuje instagramersów, jak ludzka strona dnia pracy. Im bardziej użytkownikowi bliski jest profil Twojej firmy, tym większa szansa, że zacznie go na bieżąco obserwować i angażować się.
4. Działaj konsekwentnie
Nie zapomnij o brandingu swojej marki. Jak każda profesjonalna firma posiadasz określoną identyfikację wizualną. Wykorzystuj ją również na Instagramie. Twórz grafiki dedykowane spójne z corporate identity, udostępniaj przemyślane, dobrze wykonane zdjęcia tylko w najlepszej jakości. Używaj instagramowych filtrów, hashtagów, w których drzemie prawdziwa siła. Hashtagi powinny w największym stopniu odzwierciedlać i odwoływać się do Twojej marki. Stwórz hashtag(#) – słowo klucz, który będzie unikatowy i zawsze będzie nakierowywać na posty z Twojego profilu.
5. Angażuj się
Skuteczne działania na Instagramie to nie tylko dzielenie się zdjęciami i filmikami. Ważna jest interakcja i nawiązywanie kontaktu nie tylko z obserwującymi profil, ale również aktywnymi użytkownikami zainteresowanymi branżą, w której działasz. Pamiętaj, że to oni właśnie są Twoim potencjalnym targetem. Bądź aktywny, odpowiadaj na pojawiające się komentarze, w razie konieczności łagodź sytuacje kryzysowe.
6. Inwestuj w reklamy
Od niedawna Instagram nie służy wyłącznie, jako narzędzie kreowania wizerunku, ale stał się istotnym źródłem generowania wysokiej jakości ruchu. Opowiedz i wypromuj historię swojej firmy poprzez urzekające obrazy, filmy i tagi i podpinaj je pod Instagram Ads.