Weekend majowy, w tym roku wyjątkowo długi, zbliża się wielkimi krokami. Domeną majówki stało się wspólne grillowanie, a jak grill to i zakupy. Z tej okazji, postanowiłem wyróżnić pięć marek produktów, których nie może zabraknąć na ogrodowym stole.
Grill ogrodowy – Iron Smoke
W przypadku producentów grilli ogrodowych ciężko było znaleźć takiego, który wyróżniałby się ciekawym brandingiem. To może dowodzić, że właścicielom tych firm bardziej zależy na jakości produktów oraz znalezieniu atrakcyjnych kanałów dystrybucji niż na wizerunku marki. Najbardziej moją uwagę przykuło logo firmy “Iron Smoke”, która produkuje tylko jeden rodzaj grilla ogrodowego według autorskiego i oryginalnego projektu. Patrząc na jej znak, odbiorcom jednoznacznie nasuwają się skojarzenia, czym zajmuje się marka.
Węgiel lub brykiet drzewny – Grilex
Skoro mamy już grill ogrodowy, to należałoby go rozpalić. W tym celu można wykorzystać węgiel lub brykiet drzewny. Na tym polu zwycięski okazał się branding firmy “Grilex”. Co prawda, w nazwie tego producenta występuje powszechnie wykorzystywana w Polsce cząstka “-ex”, ale spoglądając na logo oraz czytelne i estetyczne opakowania, w których są sprzedawane węgiel i brykiet drzewny, to w porównaniu z innymi podmiotami w tej kategorii, można przymknąć oko na brak unikatowego namingu tej marki.
Kiełbasy – Zakłady Mięsne Łuków
Pora na esencję grilla, czyli kiełbasy. Firmy działające w branży mięsnej są już zdecydowanie bardziej świadome, jak kreowanie atrakcyjnego i spójnego wizerunku marki przekłada się na sprzedaż wyrobów. W tej dziedzinie najbardziej do gustu przypadła mi tożsamość (w zakresie elementów wizualnych) Zakładów Mięsnych Łuków. Logo, które zawiera sygnet symbolizujący krainę u wrót Podlasia oraz wykorzystuje obowiązujące trendy w projektowaniu, jak chociażby gradient, sprawia, że znak łączy w sobie tradycję i nowoczesność. Jego przedstawienie na etykietach produktów daje odbiorcom do zrozumienia, że wyroby Zakładu Mięsnego Łuków charakteryzuje wysoka jakość.
Ketchup nr VII marki Fanex
Jako dodatek do kiełbasy z grilla, najczęściej jest używany ketchup. W tej kategorii właściwie wszyscy producenci wykorzystują podobny motyw graficzny, czyli tarczę, najczęściej czerwoną, na której widnieje nazwa marki. Dlatego jeśli jakaś marka stosuje na swoim produkcie inny rodzaj znaku, to łatwo wyróżnia się on na półce sklepowej. Dobrym przykładem takiego działania jest Ketchup nr VII firmy Fanex, którego etykieta wykonana w technice sepii ze starodawną fotografią oraz odręcznym stylem fontu, przykuwa uwagę i jednocześnie komunikuje konsumentom, że ketchup ma sprawdzony recepturę.
Piwo – Książęce
Po zjedzeniu kiełbasy z grilla wypadałoby czymś popić. Chyba nikt nie zaprzeczy, że w Polsce to właśnie piwo określa się mianem grillowego trunku. Podobnie, jak w przypadku firm z branży mięsnej, producenci piwa również dbają o to, aby ich produkty atrakcyjnie prezentowały się na sklepowych półkach. Spośród popularnych marek najlepiej przedstawia się branding napoju chmielowego Książęce. Zarówno butelka, jak i etykieta, na której dominuje logo marki, podkreślają, że piwo należy do kategorii premium. Dodatkowo wyraźne rozróżnienie kolorystyczne etykiet sprawia, że konsument z łatwością odnajdzie jedną z trzech ulubionych specjalności smakowych Książęcego.