Akcja kreacja, czyli jak stworzyć logo marki?

by anastazja

Do dyspozycji mamy Twoją znajomość swojej marki, nasza kreatywność i doświadczenie. Tylko i aż tyle wystarczy, aby przygotować znak firmowy Twojej marki. Jak podejść do tematu logo? Jak zaufać zespołowi kreatywnemu i grafikowi?
O tym poniżej.

W średniowieczu na polach bitew wojska wykorzystywały na swoich herbach identyfikację wizualną, aby podkreślić swoją „markę”. Nikt wtedy nie znał tego pojęcia, a jednak stosowano symbole i herby, aby podkreślić swoją tożsamość i wartości. Świat się zmienił, ale w brandingu wciąż obowiązują podobne zasady. Jeśli firma chce zaistnieć na rynku, być rozpoznawalna i kojarzona z określonymi wartościami, stworzenie znaku firmowego jest priorytetem.

Nasz grafik wie, co robi

No co dzień współpracując z firmami o różnych branż, spotykamy się z wątpliwością ze strony klientów, czy podmiot zewnętrzny – firma brandingowa, zrozumie ich biznes i stworzy markę, która właściwie zaprezentuje jej założenia. Nikt nie zna Twojej firmy lepiej niż Ty sam – to pewne, ale zastanów się, ile wiesz o rynku, swojej konkurencji, wizerunku marek w branży, czy wiesz, jak w pierwszym kontakcie zdobyć przewagę nad konkurentami? My wiemy. 

Profesjonalni graficy nie tworzą tylko po to, żeby marka „wyglądała”, są również mistrzami komunikacji obrazem. Dzięki swojej wiedzy, wyobraźni i warsztatowi potrafią oddać sedno marki w stworzonym przez siebie sygnecie i typografii. Tworzony projekt znaku firmowego oparty jest o szczegółowy brief zawierający informację na temat firmy — jej misję, wizję i to jak ma być odbierana na rynku oraz oczekiwania klienta względem przygotowywanych materiałów. 

Zaufaj doświadczonym

Nie bój się, grafik z pewnością nie zapomni o tym, co jest dla Ciebie ważne i dołoży wszelkich starań, żeby powstała kreacja spodobała Ci się, wyróżniała się na rynku i była wykonana według najwyższych standardów. Weź głęboki oddech i pozwól zespołowi kreatywnemu tworzyć magię. Świeża interpretacja Twojej marki, inny punkt widzenia pozwoli odkryć lub podkreślić charakter Twojego biznesu.

Tak, jak co sezon obowiązują inne kroje garderoby, tak zmieniają się trendy w projektowaniu logo. Dziś modne są znaki firmowe w gradientach, a jutro wszyscy w swojej identyfikacji zaczną stawiać na ostre, wyraźne fonty i odważne barwy. Dlatego ważne jest by logo było ponadczasowe i subtelnie korespondowało z tendencjami. Doświadczeni graficy wiedzą, jak zrównoważyć te proporcje.

Uczmy się od siebie nawzajem

Mogłoby się wydawać, że znak firmowy ma być stworzony według Twoich osobistych preferencji. Jednak nie tędy droga, logo ma przede wszystkim ukazywać aspiracje firmy i jej nadrzędne wartości. Tu nie ma przypadku — każdy element, kolor, typ fontu ma znaczenie. Pozwól, żeby twórcy projektu wyjaśnili Ci, co chcieli przekazać, jak podeszli do przygotowania logo marki. Twoja konstruktywna opinia, czyli więcej niż „(Nie) podoba mi się”, pomoże grafikowi nanieść poprawki i skutecznie zmierzać w kierunku stworzenia perfekcyjnego znaku firmowego dla Twojej marki.

W BrandPRO nad tworzeniem identyfikacji wizualnej pracuje zespół, w którym na bieżąco konfrontujemy, oceniamy i poprawiamy pomysły. Stwórz swoją lożę ekspertów, która wypowie się na temat stworzonych projektów. Dowiedz się, jak logo odbierane jest przez inne osoby, dzięki temu nie będziesz kierował się tylko własnym gustem. Dwa zespoły pracujące na jeden efekt – to musi się udać.

Related Posts

Leave a Comment