Instagram stanowi istotny element układanki marketingu marki w mediach społecznościowych, a jego siła tkwi w oryginalnej opowieści wizualnej przedstawianej użytkownikom aplikacji.

Instagram to ponad 400 milionów aktywnych użytkowników z całego świata i ponad 80 milionów nowych treści wizualnych udostępnianych każdego dnia. Poniżej przedstawiam 6 najważniejszych działań, które pozwolą Ci prowadzić udany profil biznesowy na Instagramie.

Brand Moments – At the Center of Discovery from Instagram on Vimeo.

1. Zdefiniuj najważniejsze cele

Zastanów się i określ, dlaczego chcesz, aby Twoja marka zaistniała na Instagramie. Wyznacz sobie najważniejsze cele i poszczególne kroki, aby stopniowo je osiągnąć. Zdefiniuj grupę docelową oraz koncepcję contentu, którym chcesz się dzielić (wartości firmy, życie firmy od kuchni, produkty i usługi, realizacje, osiągnięcia).

2. Skonfiguruj i zoptymalizuj swój profil

Twoim pierwszym zadaniem jest stworzenie rozpoznawalnej nazwy profilu Twojej marki, tak aby użytkownicy nie mieli problemu z dotarciem do niego — najlepiej niech będzie to nazwa Twojej marki/firmy. Pamiętaj, że profil musi być publiczny, w ten sposób ułatwisz pozostałym możliwość obserwowania Twoich postów. Uzupełnij dokładnie wszystkie dane do swojego profilu, nie zapominając o podaniu linku do swojej strony www w opisie firmy — to zwiększy prawdopodobieństwo wejścia w witrynę bezpośrednio z profilu na Instagramie.

3. Twórz interesujące treści i inspiruj!

Uchyl rąbek tajemnicy i zdradź swoim followersom, jak wygląda dzień w Twojej firmie. Twórz różnorodne posty i nie popadaj w rutynę. Przedstaw swoich pracowników, produkty, ważne wydarzenia z życia firmy. Nie zapomnij zaserwować obserwującym Twój profil dawki humoru i nie bój się publikować spontaniczne treści wychodzących niekiedy poza napięte struktury firmy. Nic bardziej nie przyciąga i nie angażuje instagramersów, jak ludzka strona dnia pracy. Im bardziej użytkownikowi bliski jest profil Twojej firmy, tym większa szansa, że zacznie go na bieżąco obserwować i angażować się.

4. Działaj konsekwentnie

Nie zapomnij o brandingu swojej marki. Jak każda profesjonalna firma posiadasz określoną identyfikację wizualną. Wykorzystuj ją również na Instagramie. Twórz grafiki dedykowane spójne z corporate identity, udostępniaj przemyślane, dobrze wykonane zdjęcia tylko w najlepszej jakości. Używaj instagramowych filtrów, hashtagów, w których drzemie prawdziwa siła. Hashtagi powinny w największym stopniu odzwierciedlać i odwoływać się do Twojej marki. Stwórz hashtag(#) – słowo klucz, który będzie unikatowy i zawsze będzie nakierowywać na posty z Twojego profilu.

5. Angażuj się

Skuteczne działania na Instagramie to nie tylko dzielenie się zdjęciami i filmikami. Ważna jest interakcja i nawiązywanie kontaktu nie tylko z obserwującymi profil, ale również aktywnymi użytkownikami zainteresowanymi branżą, w której działasz. Pamiętaj, że to oni właśnie są Twoim potencjalnym targetem. Bądź aktywny, odpowiadaj na pojawiające się komentarze, w razie konieczności łagodź sytuacje kryzysowe.

6. Inwestuj w reklamy

Od niedawna Instagram nie służy wyłącznie, jako narzędzie kreowania wizerunku, ale stał się istotnym źródłem generowania wysokiej jakości ruchu. Opowiedz i wypromuj historię swojej firmy poprzez urzekające obrazy, filmy i tagi i podpinaj je pod Instagram Ads.

media społecznościowe

Przeczytaj również: Kreowanie marki i otaczającej ją społeczności oraz 5 kroków do skutecznej strategii social media

Masz pomysł na biznes, chcesz wejść na rynek z nową marką? Zobacz naszą ofertę Branding na start i sprawdź, co zespół BrandPRO może dla Ciebie zrobić.

Bartosz Hermann

Twardo stąpający po ziemi absolwent Zarządzania marketingowego i Psychologii w zarządzaniu. W BrandPRO zajmuje się analizami marketingowymi – wyciąga wnioski oraz sugeruje właściwą drogę rozwoju biznesu w Internecie. Patrząc na dane z różnych perspektyw, zwraca uwagę na najmniejsze detale i przekazuje klientowi rzetelne, oparte na badaniach, rekomendacje dla działalności jego firmy i marki. Perfekcjonista, którego umiejętności obserwacji i analitycznego myślenia doskonale korespondują z wymogami pracy w obszarze analiz rynkowych.

Więcej artykułów



  • T.Krawiec

    Pani Karolino, czy poleci Pani jakiś fanpage na instagramie na którym warto się wzorować? Widziałem Państwa konto ale może jeszcze jakieś inne pani poleci?

    • Karolina Gołaś

      Najprzyjemniejsze dla mojego oka są konta firm odzieżowych z genialnie przygotowanymi packshotami 🙂 Polecam również konto @instadruk i @nikon, a z cięższych profili @generalelectric 🙂

  • Zygmunt

    Czy według Pani, Instagram to dobra forma promocji dla firmy z branży metalurgicznej?

Twitter

Facebook

LinkedIn

Referencje BrandPRO

Portfolio BrandPRO

Kontakt z ekspertami BrandPRO

Polityka prywatności | © BrandPRO

Wiedza o kreacji i promocji marki,
co miesiąc na Twojego maila. Za darmo.

Zapisz się na newsletter i odbierz wyjątkowy poradnik:
Jak dobrać portal społecznościowy do potrzeb Twojej firmy?